در راستای اجرای تفاهم نامه طرح مسیر سبز ساحل پاک که به امضای استاندار گلستان و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسید، عملیات اجرایی این طرح بزرگ، در استان گلستان آغاز شد.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان ، دکتر مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در مصاحبه خبری با واحد خبر صدا و سیمای استان گلستان ،  به تشریح این تفاهم نامه پرداخت و به لزوم تداوم این حرکت در سال جدید ، تاکید کرد .
وی خواستار مشارکت عمومی مردم و همه دستگاههای اجرایی ، در پاکسازی و محافظت از طبیعت سرسبز گلستان از زباله شد.
وی عنوان کرد : با اشاره به وجود فرهنگهای  اصیل و متفاوت در استان و زندگی ساکنان گلستان در دل این طبیعت سرسبز، این فرهنگ کهن باید در تمام عرصه ها نمود پیدا کرده و دوستی با طبیعت همچون گذشته نهادینه شود .
 وی وجود زباله و ریخت و پاش آن در معابر را زیبنده ساکنین استان ندانست و گفت میهمانانی که به استان وارد می شوند باید چهره ای زیبا و پاک از گلستان را مشاهده کنند که منطبق با فرهنگ غنی این استان باشد و مسافرین عزیز باید حرمت طبیعت و چشم اندازهای زیبای گلستان را داشته و از به جا گذاشتن زباله در مناطق مختلف جدا خودداری نمایند .