دومین کارگاه اشنایی با حیات وحش منطقه

کارگاه آشنایی با حیات وحش منطقه ✍در ادامه برنامه های شش ماهه دوم تشکل جهان نما، کارگاه آشنایی با حیات وحش منطقه در محل مرکز پرورش مرال زاهدپور برگزار شد.

در ابتدای برنامه آقای زاهدپور مدیرمجموعه پرورش مرال توضیحات کلی در خصوص نگهداری حیات وحش بیان کردند، سپس آقای صابری از فرهنگیان فعال زیست محیطی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان اهداف کارگاه و تشکل جهان نما در اجرای برنامه های فرهنگی و کوهپیمایی را بیان کرد و در خصوص حیات وحش منطقه و لزوم مشارکت بیش از پیش همگان در حفاظت از محیط زیست به ارائه مطلب پرداخت.
سپس دکتر شمالی معاون شهردار کردکوی با اشاره به فعالیت تشکلهای زیست محیطی در عرصه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی افزود این ثروت ها و ارزشهایی که ما در طبیعت داریم باید به نسلهای بعدی هدیه دهیم و باید بیش از گذشته در این مسیر تلاش کنیم و فرهنگسازی را با جدیت ادامه دهیم.
وی از تلاشهای تشکل جهان نما تقدیر کرد و ادامه داد حضور نوجوانان و جوانان در کنار بزرگترها در تشکلها زمینه رشد فرهنگی و انتقال فرهنگ صحیح را ایجاد خواهد کرد. 💐از حضور همه دغدغه مندان و دوستداران طبیعت، بویژه جناب آقای زاهدپور مدیریت محترم مرکز پرورش مرال کمال تشکر و قدردانی را داریم.

صعود به ارتفاعات جهان نما بمناسبت روز دانشجو

حضور #نمایندگان_تشکل_جهان_نما در سومین دوره آموزشی دوروزه #توانمندسازی_تشکل_های_مردم_نهاد #منطقه_یک_

حضور #نمایندگان_تشکل_جهان_نما در سومین دوره آموزشی دوروزه #توانمندسازی_تشکل_های_مردم_نهاد #منطقه_یک_کشور با حضور استانهای تهران،البرز،قزوین،سمنان،مازندران و گلستان در گرگان ✍دومین روز از این دوره آموزشی در دو بخش برگزار شد  که بخش اول شامل کلیات گردشگری، الگوهای فضایی، تعاریف فنی و مفهومی گردشگری و ابعاد مختلف ماهیتی و بنیادی گردشگری به همراه گونه شناسی گردشگری و در بخش دوم که به صورت تخصصی به اکوتوریسم گردشگری اجتماع محور و تسهیل گری در گردشگری پرداخته شد و همچنین در این بخش تکنیک های مختلف تسهیل گری در گردشگری با پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
"شایان ذکر است اولین روز از این دوره آموزشی روز گذشته با حضور کامران سبزه میدانی معاون دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور، چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با موضوع توانمند سازی جوامع محلی  برگزار شد.