صبح روز چهارشنبه 14 اسفند 1392 همایش هم اندیشی با حضور خانم دکتر مظاهری معاون آموزش، پژوهش و فن آوری اطلاعات سازمان و آقای دکتر راشدی مدیر کل پژوهش سازمان به همراه نمایندگان و اعضای تشکل­های زیست محیطی استان گلستان در اداره حفاظت محیط زیست استان برگزار گردید.

در ابتدا آقای دکتر مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با ایراد سخنرانی، بر تاکید آموزش و یادگیری و در نتیجه تغییر رفتار اقشار جامعه اشاره نمودند.

در ادامه خانم دکتر مظاهری در ابتدای صحبت های خود با بیان آیات قرآن، به وظیفه انسان در برابر طبیعت اشاره نمودند. ایشان با اشاره به افت رتبه عملکرد زیست محیطی کشور در سطح جهان به تشریح وضعیت حال حاضر حفاظت از محیط زیست، به ویژه مبحث جنگل زدایی پرداختند. ایشان بیان نمودند که آموزش و پژوهش را باید با تغییر رفتار فردی در جامعه ببینیم. تلاش در جهت ارتقای فرهنگ زیست محیطی، عضویت و فعالیت در سمن ها و اقدامات داوطلبانه با ادارات محیط زیست، آموزش کودکان و غیره از جمله اقدامات مهم تشکل ها بودند که ایشان اشاره نموده اند. سپس آقای دکتر راشدی ضمن اشاره به فن آوری نوین اطلاعات به بیان موضوع کارآفرینی سبز نیز پرداختند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخی بین مسئولین مذکور و اعضا و نماینده تشکل های زیست محیطی انجام گردید. لازم به ذکر است که گردهمایی و جلسه ای پیش از حضور خانم دکتر مظاهری با حضور اعضای تشکل ها برگزار و موضوعات و چالش های تشکل ها مطرح شد که منتخب سوالات اعضا توسط مهندس مهرجو نماینده تشکل ها در جلسه پرسش و پاسخ بیان گردید.