محیط بانان پارک ملی گلستان در روز 18بهمن چند کوهنورد را که بدون هماهنگی قصد صعود به ارتفاعات پارک ملی گلستان را داشتند متوقف کردند.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان ، محیط بانان  یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان طی گشت و کنترل از حوزه استحفاظی خود در روز جمعه مورخ 18/11/92 چند نفر کوهنورد در منطقه دره زاولی در حال صعود به ارتفاعات بودند را مشاهده و به دلیل نداشتن مجوز ورود به پارک ملی گلستان از ادامه فعالیت آنها ، جلوگیری به عمل آمد .
باتوجه به حساسیت پارک ملی گلستان و ممنوع بودن هرگونه ورود به پارک ملی بدون اخذ مجوز طبق قانون و مصادف شدن زمان جفتگیری گربه سانان به ویژه پلنگ در این ایام از عموم مردم علاقمند درخواست می شود که قبل از ورود به پارک ملی گلستان  مجوزهای لازم را از اداره پارک ملی و ذخیره گاه زیستکره گلستان اخذ نمایند در غیر اینصورت از فعالیتشان جلوگیری و طبق ضوابط به مراجع قضایی معرفی می شوند